natural

  • ۰
  • ۰

روش های زاویه دار کردن فک و صورت

زاویه دار کردن فک


اگر از ظاهر فک خود ناراضی هستید و احساس می ‌کنید که در مقایسه با سایر اجزای صورتتان بیش از حد بزرگ یا مردانه است، ممکن است کاندید ایده‌ آلی برای عمل زاویه‌ دار کردن صورت و فک باشید. برای انجام این روش شما باید تمایل داشته باشید که به طریقی به صورتی خوش‌ تراش ‌تر و زنانه ‌تر دست پیدا کنید.
با اینکه فک مستطیلی و برجسته ممکن است برای مردان جذاب و مطلوب باشد اما می‌تواند برای زنان موجب ناهماهنگی صورت و ایجاد ظاهری بیش از حد مردانه شود، به‌ ویژه برای آسیایی ‌تبارها.
زاویه ‌دار کردن مناسب فک از طریق کوچک کردن فک یا چانه می‌تواند در کنار ظاهر، اعتماد به نفستان را نیز بهبود ببخشد.

زاویه ‌دار کردن فک بدون جراحی

در گذشته برای اصلاح فک برجسته و مردانه باید از روش‌های جراحی تهاجمی و اساسی استفاده می‌ شده است. اما امروزه روش‌های غیر جراحی خلاقانه و بسیار موثر برای زاویه‌ دار کردن صورت بیماران وجود دارد که با استفاده از بوتاکس و تزریق چربی یا فیلر انجام می‌ گیرد.
زاویه دار شدن صورت چگونه است؟
زاویه فک در آقایان عضلانی تر و حجیم تر از خانم ها است و در ناحیه چانه پهن تر می باشد که این بدلیل آناتومی استخوان فک است که بطور طبیعی در خانم ها مثلثی است و به شکل حرف V می باشد و در آقایان حالت مربعی شکل دارد. هرگونه تغییر در ناحیه فک می بایست بر اساس آناتومی و استخوان بندی فک و تناسب بین اعضاء صورت انجام شود. با افزایش سن بدلیل شل شدن پوست و تحلیل چربی زیر پوستی قسمت تحتانی استخوان فک؛ از زاویه فک تا چانه ،حالت صاف و برجسته خود را از دست داده و ساختار مثلثی شکل فک به شکل چهار گوش تبدیل می شود. علاوه بر موارد فوق کاهش حجم چانه این موضوع را تشدید می کند که برای زاویه دار شدن صورت روش های مختلف جراحی و غیر جراحی پیشنهاد می شود که بر حسب نوع اختلال درمان های متفاوتی از قبیل لیفت پوست، هایفوتراپی ،تزریق ژل و بوتاکس انجام می شود.

زاویه دار شدن صورت با هایفوتراپی

در سنین جوانی قسمت‌های بالایی صورت پرتر و قسمت‌های پایین خالی‌ تر است و صورت حالت یک مثلث با قاعده رو به بالا را دارد. یعنی قسمت بالای صورت که گونه و شقیقه و ناحیه دور چشم است پرتر و قسمت ها ی تحتانی در ناحیه فک خالی تر است. با افزایش سن این روند برعکس می شود و اسکلت صورت و گونه‌ها کوچک شده و چربی‌های زیر پوستی تحلیل رفته و به سمت پایین صورت جا به جا شده و در ناحیه فک و غبغب جمع می ‌شوند . لبه استخوان فک بدلیل شل شدن پوست شکل صاف و برجسته خود را از دست داده و پوست در ناحیه چانه و گردن آویزان می شود. با سفت کردن مجدد پوست و لیفت آن زاویه فک اصلاح شده و حالت مثلث وارونه باز می گردد. موثرترین و سریع ترین روش برای اصلاح فرم صورت روش هایفوتراپی می باشد. هایفوتراپی در یک جلسه انجام می شود و بین ۱۸ ماه تا دو سال ماندگاری دارد. این روش موجب لیفتینگ پوست می شود و علاوه بر سفت شدن پوست کلاژن سازی نیز در لایه های عمقی پوست انجام می شود. البته همواره این درمان برای زاویه دار شدن صورت کفایت نمی کند و روش های مکمل از قبیل میکرونیدلینگ ، تزریق فیلر و بوتاکس ممکن است احتیاج باشد.

زاویه دار شدن صورت با تزریق ژل و بوتاکس

در افرادی که چانه عقب تر از لب قرار گرفته و یا اینکه بدلیل افزایش سن حجم چانه کاهش یافته است با حجم دادن به چانه شکل برجسته و زیبای آن باز گشته و منجر به زاویه دار شدن صورت می شود. به علاوه تزریق ژل یا چربی در زاویه فک موجب برجسته شدن این ناحیه شده که علاوه بر لیفت پوست ناحیه گردن به مثلثی شدن فک و زاویه دار کردن صورت کمک زیادی می کند. عضله ماستر که در جویدن کاربرد دارد ممکن است حجیم شده و ظاهر نامطلوبی در ناحیه فک ایجاد کند برای کاهش حجم این عضله در افراد جوان می توان با تزریق بوتاکس از حجم آن کاست. در افراد میانسال ممکن است تزریق بوتاکس در این ناحیه به ریلکس شدن بیش از حد عضلات منجر شده و افتادگی پوست را در ناحیه فک تشدید نماید. بنابراین تزریق بوتاکس در همه افراد توصیه نمی شود. بوتاکس این عضله را به طور انتخابی ضعیف کرده تا به تدریج کوچک‌ تر شود.

زاویه ‌دار کردن فک

مانند سایر اجزای صورت، فک نیز باید زیبا، متقارن و متناسب با بقیه‌ ی صورت باشد. با اینکه بزرگ کردن فک توسط بسیاری از بیماران درخواست می ‌شود اما برخی دیگر دارای فک‌ های نامتناسب و بزرگی می‌باشند. این خصوصیت می‌تواند بر شکل صورت تاثیر بگذارد به ویژه اگر فک پهن و بقیه ‌ی صورت باریک باشد. این مشکل را می‌ توان با روش ‌هایی مانند کوچک کردن فک یا چانه برطرف کرد و از مزایای زاویه دار کردن صورت بهره برد .

دو روش مورد استفاده در جراحی زاویه ‌دار کردن فک

کوچک کردن فک

کوچک کردن فک یک روش جراحی است که به منظور برداشتن بافت اضافه و زاویه دار کردن فک جهت ایجاد خطوط زیبا و رضایت ‌بخش در صورت طراحی شده است. این روش می‌ تواند موجب اصلاح فک ‌های بزرگ نامتقارن، بد شکل یا نامتناسب شده و هارمونی صورت را بهبود بخشد. ممکن است این روش به صورت تکی یا همراه با سایر روش‌های ترمیم صورت جهت برطرف کردن چندین مشکل انجام گیرد.
در طول جلسه ‌ی مشاوره، جراح به بررسی و بحث درباره‌ ی اهداف شما، میزان اصلاح مورد نیاز و ظاهر کلی مورد نظرتان پس از عمل می‌پردازد. وی هر روش را بر اساس نیازها و خواسته‌های هر بیمار تطبیق خواهد داد.

 

جراحی زاویه ‌دار کردن فک


ادامه مطلب

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی